tabbebloggen

DjävulsBacken!





Datum: 6maj 2008

Tabbe Offren: Amanda Linder och Terese Konradsson
Plats: Junsele DjurPark

Amanda och jag gjorde praktik i Junsele djurpark under några veckor.
Denna tabbe inträffade ibörjan av vår vistelse där då vi skulle få sköta utfodringen själva.

Då man utfodrar djuren där använder man sig av en fyrhjuling som vi fick några basinstruktioner till (gas och koppling). Den var blååå och utrustad med släp och handbromsar. Jag skulle då köra denna och Amanda satt på höet i släpvagnen. Turen gick bra tills vi skulle ned för "DjävulsBacken".

Det är en smal väg som går ned ifrån björnarna bort mot kamelhägnet där det kommer en grov kurva. Jag gasade lite för att vi skulle ta oss ned, då jag skulle bromsa (trycker in handbromsarna allt som går) så tar inte bromsarna någonting. I panik trampar jag på allt som går och lyckas då frikoppla hela skit grejen. Den rullar då som en cyckel ned för den där backen. Amanda försöker hoppa av men lyckas inte då släpet vobblar sönder. Sedan kom kurvan och jag svär att vi båda trodde att det var över. Vi skulle dö i ett kamelhägn och bli täckta av kamel-slemm så att våra familjer skulle få det svårt att identifiera oss. Konstigt nog hade Gud vägarna förbi och vi klarade oss.

Därefter kollade vi upp vart bromsarna satt.

HETT TIPS ---> Kolla alltid vart bromsarna sitter OCH om dom fungerar innan du far iväg.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Historien om Djävulsbacken minns man xD

2010-12-14 » 20:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: